BALAJCZA poleca: Piąte urodziny estońskiego programu e-Rezydencja

Data publikacji: 2020-01-08 00:00:00

We wtorek, 26 listopada 2019 r. Ambasada Estonii w Warszawie oraz zespół Enterprise Estonia/e-Rezydencja wysłali zaproszenie do uczczenia piątej rocznicy istnienia estońskiego programu e-Rezydencja wspólną kolacją i tortem urodzinowym dla wszystkich uczestników. Spotkanie odbyło się w Restauracji Wilcza 50 w Warszawie.

 

Wydarzenie rozpoczęło się oficjalnym przemówieniem powitalnym wygłoszonym przez Jego Ekscelencję Martina Rogera, ambasadora Estonii w Polsce i Natalję Luts, doradcę ds. gospodarczych, po czym nastąpiła prezentacja programu e-Rezydencja i jego korzyści dla przedsiębiorców, którą przedstawił Jaan Heinsoo, szef ds. Nowych Rynków w zespóle e-Rezydencji. Następnie prawne aspekty zakładania firmy i zarządzania nią jako e-rezydent przedstawił Artur Kuczmowski, Senior Partner w kancelarii Thompson&Stein, będącej dostawcą usługi i oficjalnym partnerem programu e-Rezydencja w Polsce. Ostatnim punktem wieczoru było wystąpienie Siima Saargo z Moonshot Ventures, spółki należącej do Estońskiej Sieci Aniołów Biznesu, pod tytułem „Moonshot Thinking – jak budować przełomowe produkty i przekształcać branże”.

e-Rezydencja to program uruchomiony przez Estonię 1 grudnia 2014 roku. Pierwszym e-rezydentem Estonii był Edward Lucas, redaktor naczelny magazynu The Economist.

Czym jest program e-Rezydencja? Jest to tożsamość cyfrowa i status wydawany przez rząd estoński, który zapewnia dostęp do estońskich usług elektronicznych, otwartego i zaufanego środowiska biznesowego, a także przestrzeni kulturowej dla osób spoza granic Estonii. Program e-Rezydencja umożliwia e-rezydentom posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego, który obowiązuje w całej Unii Europejskiej.

Dzięki inteligentnej karcie e-rezydenci mają dostęp do usług cyfrowych i mogą podpisywać dokumenty; karta ta działa w taki sam sposób jak estońskie dowody tożsamości. Program skierowany jest do przedsiębiorców chcących wykonywać pracę niezależnie od swojej lokalizacji, idących z duchem innowacyjności, których działalność gospodarcza pozwoliłaby na samorealizację przy elastycznym wymiarze pracy.  Każda osoba może złożyć wniosek online i otrzymać kartę e-Rezydencji we wszystkich ambasadach Estonii na całym świecie, w tym w ambasadzie Estonii w Warszawie. Więcej szczegółowych informacji na temat programu można znaleźć na stronie https://e-resident.gov.ee/

Po prezentacjach przyszedł czas na networking kontaktów między uczestnikami i podzielenie się doświadczeniami związanymi z byciem e-rezydentem Estonii.

*(na zdjęciu) od prawej do lewej: Jego Ekscelencja Martin Roger, Ambasador Estonii w Polsce, Timea Balajcza, Dyrektor zarządzająca BALAJCZA Linguistic Services, Jaan Heinsoo, zespół e-Rezydencjsa, szef ds. Nowych Rynków.

 

10 LAT

DOŚWIADCZENIA NA RYNKU


1200

DOŚWIADCZONYCH TŁUMACZY


1500

ZADOWOLONYCH
KLIENTÓW

ponad 2 500 000

PRZETŁUMACZONYCH SŁÓW ROCZNIE


ponad 10 000

OBSŁUŻONYCH UCZESTNIKÓW KONFERENCJI


210

TŁUMACZY NATIVE

300

TŁUMACZY PRZYSIĘGŁYCH


ponad 250

KOMBINACJI JĘZYKOWYCH